یکی از مشکلات مهم در استفاده دراز مدت از ماشینهای ابزار، بخصوص حفظ دقت کاری آنها به اثر نیروهای وارد بر اسپیندل بستگی داشته و تاثیر نابجای این نیروها، میتواند دقت محور اصلی را تحت الشعاع قرار دهد.لذا مطالعه تنشها وکرنشهای حاصل در نحوة عملکرد اسپیندل و حفظ دقت آن نقش بسزایی دارد. در این مقاله نیروهای وارد بر اسپیندل یک ماشین تراش محاسبه شده و پس از آن اسپیندل به صورت تئوری مورد تحلیل قرار گرفته است. سپس اسپیندل را در نرم افزار تحلیلی Msc Visual Nastran شبیه سازی نموده و پس از اعمال شرایط مرزی حاکم بر دستگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. آنگاه مقادیر تنش و کرنش در اسپیندل بررسی شده اند. نتایج حاصل نشان میدهند که مقطع بحرانی اسپیندل یاتاقان جلویی میباشد و با افزایش مقادیر پیشروی و عمق باردهی مقدار تنش و کرنش ایجاد شده در اسپیندل افزایش می یابند. هر چه مقدار پیشروی و عمق باردهی کمتر می شود تنشهای ایجاد شده در دور 22.5rpm بیشتر از دورهای دیگر می گردد.