دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
تعیین تحلیلی ضرایب تمرکز تنش اتصالات لوله ای چندصفحه ایKK
FA
محمدرضا
بهاری
27949579
بابک
مولایی
54851373
تحلیل خستگی یکی از مراحل مهم در طراحی سازه های دریایی است که در آن از ضریب تمرکز تنش به عنوان شاخص هندسی و کنترل کننده مقاومت اتصالات استفاده میشود. آیین نامه ها برای تعیین ضرایب تمرکز تنش در اتصالات تک صفحه سکوهای دریایی روابط متعددی را پیشنهاد میکنند که محدوده اعتبار آنها به مقدار زیادی نامعلوم است. در مورد اتصالات چندصفحه ، با تفکیک این اتصالات به اتصالات تک صفحه معادل،از همان روابط استفاده می کنند و بزرگترین مقدار حاصل را به عنوان ضریب تمرکز تنش اتصال در نظر می گیرند.در این مقاله مدل اجزاء محدود در فضای سه بعدی برای اتصالات K در حالات تک صفحه و چندصفحه توسط نرم افزارANSYS-5.4 معرفی و مقادیر ضرایب تمرکز تنش آنها محاسبه وبا روشهای متداول در آیین نامه ها مقایسه میشوند. در مدل اجزاء محدود مورد استفاده اثر جوش با استفاده از المان پوسته با تعریف خاص لحاظ میشود. مقایسه نتایج نشان میدهد که روش آیین نامه ای تعیین ضریب تمرکز تنش اتصالات چندصفحه بر مبنای تک صفحه بمقدار قابل توجهی محافظه کارانه است. با توجه به مطالعات پارامتری انجام شده رابطه ای برای برآورد ضرایب تمرکز تنش اتصالات K و K K برحسب پارامترهای هندسی آنها ارائه شده است. محدوده های هندسی مناسب کاربرد اتصالات K و K K برای نیل به طرح اقتصادی نیز پیشنهاد شده اند.
اتصالات چندصفحه K K,اتصالات لوله ای تک صفحه K,اجزاءمحدود,خستگی,ضریب تمرکز تنش
https://jfe.ut.ac.ir/article_14375.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14375_2c25f8d471b9082afedf2aa19f675b55.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
آزمایش استاتیک و دینامیک پل قوسی بتنی اکبرآباد
FA
محمدصادق
معرفت
75817616
شروان
عطایی
ataei@iust.ac.ir
اسماعیل قهرمانی
گرگری
54889913
برای ارزیابی مقاومت باقی مانده پل راه آهن اکبرآباد،آزمایشهای دینامیک و استاتیک بر روی پل انجام شد. پل مزبور پنج دهانه 6 متری داشته و بصورت قوسی و از بتن غیرمسلح ساخته شده است. در آزمایش دینامیک،دیزل6محوره120تنی با سرعتهای مختلف از روی پل عبور داده شد و ارتعاشات دهانه میانی اندازه گیری شد. در آزمایش استاتیک500تن بار گسترده بر دهانه میانی پل وارد شد و تغییر مکانها اندازه گیری گردید. رفتار پل در تمام مراحل بارگذاری،خطی والاستیک باقی ماند. رفتار دینامیک پل حاکی از میرایی زیاد بود چنانچه نوسان پل پس از عبور قطار به سرعت زایل گردید. جهت مدلسازی،از اجزای محدود دو بعدی استفاده شد و مدل با نتایج آزمایشهای استاتیک و دینامیک بهنگام گردید. با پردازش سیگنالهای دینامیک،فرکانس طبیعی برابر 6/14 هرتز و ضریب ضربه معادل 35/1 محاسبه شد. مطالعات نشان داد با وجود گذشت بیش از 60 سال از ساخت پل،و وجود ترک های عمیق در مقاطع حساس،پل هنوز دارای مقاومت چند برابر بار استاندارد می باشد.با عنایت به نادر بودن آزمایشهای میدانی بر روی قوسی بتنی،نتایج آزمایش حاضر،اطلاعات ارزشمندی در مورد اینگونه پلها ارائه می کند.
آزمایش استاتیک,آزمایش بارگذاری پل,آزمایش دینامیک,ارزیابی باقی مانده,به هنگام کردن مدل اجزاء محدود,پل راه آهن,پل قوسی بتنی,ضریب ضربه
https://jfe.ut.ac.ir/article_14376.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14376_9f028d39f205d8f26ea37179c70a34ba.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
تحلیل استاتیکی و دینامیکی(شبه استاتیکی)فشار جانبی خاک وارد بر دیوار
حایل به روش اجزاء مجزا
FA
محمدرضا ملکی
جوان
76719726
علی اصغر
میرقاسمی
aghasemi@ut.ac.ir
در این تحقیق ضمن تهیه یک برنامه کامپیوتری به روش اجزاءمجزا از این روش بدست آوردن فشار جانبی خاک وارد بر دیوار حایل در حالات محرک و مقاوم و در شرایط استاتیکی و دینامیکی(شبه استاتیکی) استفاده شده است. در این روش خاک به صورت بلوک هایی که بوسیله فنرهای الاستو-پلاستیک وینکلر در ارتباطند مدل میشود. فنرهای وینکلر شامل فنرهای قائم(فشاری-کششی)و فنرهای برشی هستند. معیار تسلیم فنرهای قائم،ظرفیت کششی و معیار تسلیم فنرهای برشی،معیار موهر-کولمب میباشد. از برتریهای این روش بر روش تعادل حدی معمول میتوان توانایی بدست آوردن توزیع فشار در ارتفاع دیوار،عدم نیاز به فرضهای اضافی در مورد نیروی بین قطعات و تنشها روی سطح گسیختگی(تنش بر روی نقاط مختلف سطح گسیختگی یکسان فرض نمیشود)وارضاء کلیه شرایط تعادل و سازگاری،امکان اعمال تدریجی نیرو و جابجایی و مشاهده گسیختگی پیش رونده،توانایی در نظر گرفتن شرایط غیرهمگنی خاک و سربارهای مختلف،امکان در نظر گرفتن شتابهای زلزله متفاوت در ارتفاع دیوار،امکان مدلسازی دیوارهای خاک مسلح ونیز قابلیت تعمیم آن به حالت سه بعدی را نام برد.
اجزاء مجزا,تعادل حدی,دیوار حائل,فشار جانبی خاک
https://jfe.ut.ac.ir/article_14377.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14377_a604bc43d9dded866786509476079d9e.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
بررسی اثر همسانی جانبی خاک بر تابع امپدانس پی دایره ای صلب
FA
اسداله
نورزاد
75657789
ناصر
دائیان
59587923
در این مقاله تابع امپدانس یک پی دایره ای صلب تحت بار قائم هارمونیک و روی یک محیط همسان جانبی در حوزه فرکانسی بدست آمده و مقدار آن با تابع امپدانس مربوط به محیط همسان مقایسه شده است . برای بدست آوردن تابع امپدانس،توزیع تنش زیر پی با یک سری توابع تقریب زده شده است که نشان داده میشود که از دقت بالایی برخوردار است . از نمونه های ارائه شده معلوم میشود که ناهمسانی اثر قابل توجهی بر تابع امپدانس دینامیکی میگذارد.
اندر کنش خاک و سازه,پی دایره ای صلب,تابع امپدانس,توزیع تنش,سختی,میرائی,همسانی جانبی
https://jfe.ut.ac.ir/article_14378.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14378_dbfcfed9f940304292c2f5c0f0a166f6.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
ارائه یک مدل فیزیکی برای مطالعه رانش خاک تحت اثر سربارهای
استاتیکی و سیکلی
FA
محمود
نیکخواه
37918856
سید مجدالدین میرمحمد
حسینی
18461787
یکی از عوامل اصلی در طراحی و ساخت ایمن دیوارهای حائل ، شناخت کمی و کیفی رانش های وارد به این دیوارها میباشد. مدلهای آزمایشی و تحلیلی بسیاری جهت تخمین رانش خاک تحت شرایط استاتیکی ارائه شده است. گرچه هنوز اختلافاتی میان نتایج رانش خاک بر مبنای اندازه گیری مستقیم روی مدل های فیزیکی بزرگ و مدل های تحلیلی،حتی در شرایط استاتیکی،وجود دارد. لیکن نحوه توزیع رانش خاک ونقطه اثر آن در این شرایط،توسط روشها و آئین نامه های مختلف نسبتاً به روشنی تعریف شده است. مشکل اساسی در این زمینه هنگامی پیش می آید که رانش دینامیکی مورد نظر باشد. نظرات و توصیه های مختلفی در خصوص نحوه توزیع و نقطه اثر رانش خاک در این شرایط وجود دارد. اما استفاده از آنها نیازمند بررسی و ارزیابی شرایط خاصی که این توصیه ها بر مبنای آنها بدست آمده،می باشد. در این مقاله ساخت یک مدل آزمایشی جهت مطالعه رانش خاک تحت اثر سربارهای استاتیکی و سیکلی تشریح شده است. به کمک این مدل، آزمایش های وسیعی در شرایط مختلف روی یک مدل دیوار حائل انجام گرفته ونتایج قابل ملاحظه ای پیرامون کم و کیف رانش خاک بر دیوارهای حائل بدست آمده که بخشی از نتایج مربوط به تعیین رانش خاک تحت اثر سربارهای استاتیکی و سیکلی در این مقاله ارائه شده اند.
بارش ماسه,تنش سنج الکتریکی,دیوار حائل,رانش خاک,سربار استاتیکی,سربار سیکلی,سلول بار,سیستم قرائت و ضبط داده ها,سیلندر بادی,کرنش سنج الکتریکی,مدل فیزیکی
https://jfe.ut.ac.ir/article_14379.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14379_6935aa22cf0f3372cd7ecc0a9321eb04.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
تحلیل اثر تشدید در دره های آبرفتی V شکل با استفاده
از سیستم نوروفازی
FA
شهرام
وهدانی
42947664
کارولوکس
91347695
ایمان
کریمی
26494574
تحلیل دو بعدی دره های V شکل پر از رسوب نیاز به محاسبات عددی پیچیده ای دارد که معمولاً هر مورد خاص توسط برنامه هایی با امکانات احتساب اثر اندرکنش تحلیل می گردد.در این تحقیق روشی برای ترکیب سیستم نوروفازی و برنامه تحلیل اندرکنش به منظور تعیین پاسخ این دره ها و نیز قوانین حاکم بر رابطه بین مشخصات دره و پاسخ آن به تحریک به صورت قوانین فازی ارائه شده است. با استفاده از برنامه تحلیلی مجموعه ای از داده های طیف پاسخ دره های متفاوت بدست آمده و با تعلیم سیستم نوروفازی بوسیله این داده ها پاسخ برای موارد جدید بدون نیاز به مدل عددی محاسبه شده است. همچنین سعی شده است از قوانین فازی بدست آمده برای شناخت کلی از سیستم وتحصیل پاسخ در مواردی که اطلاعات قطعی در دست نیست استفاده شود.
تشدید امواج,دره های Vشکل,روش های هوشمند,شبکه های عصبی,فازی
https://jfe.ut.ac.ir/article_14380.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14380_ddefa13d6b357640568c1fb3ae3caebe.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
استخراج مدل رقومی زمین از یک تصویر با استفاده از
تکنیک Shape from Shading
FA
لیلا هاشمی
بنی
89173588
علی
عزیزی
78587333
محمدحسن هاشمی
بنی
43536621
فرهاد
صمدزادگان
samadz@ut.ac.ir
تکنیک(SFS)،از جمله روشهایی است که جهت تولید DTM از مناطق با Texture ضعیف،مطرح میباشد که با در نظر گرفتن ارتباط درجات خاکستری تصویر،توپوگرافی سطح زمین و جهت تابش نور،امکان بازسازی DTMاز یک تصویر را امکان پذیر میسازد.
در این تحقیق،جهت پیاده سازی این الگوریتم براساس مدل لامبرتین از دو نوع داده،شبیه سازی شده و واقعی،استفاده شده است. مدل رقومی زمین برای تصویر شبیه سازی شده از یک سطحBilinear با دقت حدود3سانتی متر و برای تصویر واقعی از یک منطقه تپه ماهوری،بادقت حدود4متر،بازسازی شد. تفاوت نتایج فوق ناشی از آن است که درجات خاکستری تصویر علاوه بر توپوگرافی منطقه و جهت تابش خورشید،متاثر از عواملی است که در این تکنیک مدنظر قرار نگرفته است. همچنین با توجه به اینکه از اثر مخرب نویز بر روی نتایج حاصل از بازسازی DTM نمیتوان صرفنظر نمود،در این تحقیق یک مرحله پیش پردازش رادیومتریکی جهت تقلیل این نوع از خطاها بر روی تصویر واقعی،صورت گرفت.
بازسازی سطح,تناظریابی رقومی,فتوگرامتری رقومی,مدل رقومی زمین
https://jfe.ut.ac.ir/article_14381.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14381_23d0ec517b7fde76012381ead0724d7d.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
تحلیل انواع ترکها و ارائه لایه چینی مناسب در مواد مرکب
با استفاده از روش انتگرال J
FA
محمدرضا
اشراقی
m.r_eshraghi@yahoo.com
دکتر ناصر
سلطانی
23567184
فرایند ساخت مواد مرکب به گونه ای است که احتمال وجود ترک در این مواد را افزایش میدهد.اثرات منفی ترکها در رفتار مکانیکی مواد،اهمیت تحلیل و بررسی آنها را در مواد مرکب روشن میسازد. در این مقاله سعی شده است انواع ترکها در مواد مرکب معرفی شده و انتگرال J در حالتهای مختلف ترک با شرایط بارگذاری متفاوت محاسبه شود. در مواد مرکب ترکها را میتوان به دو نوع کلی درون لایه ای و بین لایه ای تقسیم بندی نمود که هر یک از انواع ترکها میتواند به دو صورت لبه ای یا میانی وجود داشته باشند. برای ترکهای صفحه ای درون لایه ای با توجه به نسبت E1/E2 انتگرال J به دست آمده و برای ترکهای بین لایه ای در فضای سه بعدی با توجه به ثابت بودن خواص موادی هر لایه تأثیر زاویه لایه چینی در چیدمانهای متفاوت در شرایط بارگذاری مختلف بررسی شده و بحرانی ترین زاویه در لایه چینی به دست آمده است.
انتگرال J,ترک درون لایه ای,ترک لبه ای بین لایه ای,ترک میانی بین لایه ای
https://jfe.ut.ac.ir/article_14382.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14382_a05266641e2ac0528abb9eec9171bd19.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
بررسی تحلیلی ، تجربی و عددی پروفیل سرعت و جابجایی عمودی،فشار
مورد نیاز و ابعاد محصول در فرآیند شکلدهی انفجاری مخروط
FA
داریوش جواب
ور
15711849
غلامحسین
لیاقت
ghlia530@modares.ac.ir
ابوالفضل
درویزه
33516191
امیر
عبدالله
amirah@aut.ac.ir
در این تحقیق فرآیند شکلدهی انفجاری از سه منظر تحلیلی،عددی و تجربی مورد بررسی قرار گرفته که از دو منظر نخست و برخی آزمایشهای تجربی در بردارنده جنبه های نوآوری می باشد. در مدل تحلیلی ارائه شده فرض شده است که پروفیل تغییر شکل ورق در اثناء فرآیند شکلدهی انفجاری بصورت یک مخروط ناقص میباشد که با گذشت زمان در صورت اعمال فشار مناسب به سمت یک مخروط کامل میل میکند. همچنین از تغییرات ضخامت ورق در اثناء فرآیند صرفنظر گردیده است. از اهم نتایج این مدل تحلیلی ارائه معادلاتی جهت تعیین ابعاد هندسی مخروط،توزیع سرعت و جابجایی مرکز ورق برحسب زمان میباشد.
در شبیه سازی عددی از نرم افزار اجزاء محدود ABAQUS-Explicit استفاده گردید. نتایج حاصل از این شبیه سازی به اضافه برخی نتایج تجربی انطباق مطلوبی با یکدیگر و با نتایج تحلیلی داشته اند.
بارگذاری ایمپالسی ورقهای مدور,بارگذاری دینامیکی,شکلدهی انفجاری,شکلدهی با سرعت بالا,شکلدهی با نرخ کرنش بالا,ورقهای مدور
https://jfe.ut.ac.ir/article_14383.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14383_507fe5cf78507bf56ef7b4bbe2df8571.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
محاسبه مقاومت کاتامارانهای تندرو و ارزیابی تاثیر فرم بدنه بر عملکرد آنها
FA
محمدسعید
سیف
12768943
ابراهیم امینی ماندی
محله
27983819
در این مقاله روابطی برای محاسبه مقاومت و تریم کاتامارانهایPlaning در آب آرام ارائه
میشود.این کار بااستفاده از روابط تجربی Savitsky برای شناورهای Planing و اصلاح آنها برای شناورهای دو بدنه ای Planing صورت میگیرد. براساس روش ارائه شده،نرم افزاری تهیه شده است که با استفاده از این نرم افزار منحنی های مقاومت و تریم یک کاتاماران در سرعتهای مختلف قابل محاسبه است .همچنین با کمک نرم افزار مورد نظر،تأثیر برخی پارامترهای مهم(از قبیل وزن جابجایی،موقعیت طولی مرکز ثقل،زاویه Deadrise،نسبت طول به عرض شناور و فاصله نیم بدنه ها از یکدیگر روی عملکرد شناور بررسی گردیده است. این ارزیابی میتواند برای طراحان و پیش بینی های اولیه اینگونه شناورها در مرحله طراحی مقدماتی بسیار مفید باشد.
شناور Planing,شناورهای تندرو,کاتاماران
https://jfe.ut.ac.ir/article_14384.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14384_6e11634c3a76ab956b52c14dc6280f65.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
بررسی پدیده لغزش در گلهای حفاری پایه آبی
FA
کیوان
صادقی
sadeghy@ut.ac.ir
در این پروژه تحقیقاتی،اعتبار شرط عدم لغزش در مورد گلهای حفاری پایه آبی(بنتونیتی)با استفاده از روشهای ویسکومتریک بطور تجربی مورد مطالعه قرار گرفته است . برای این منظور،ویسکوزیته یک گل نمونه(غلظت بنتونیت=10درصد)با استفاده از یک ویسکومتر دورانی از نوع استوانه های هم مرکز اندازه گیری شد.نتایج بدست آمده با استفاده از دو استوانه داخلی با قطرهای مختلف حاکی از آن است که برای این گل خاص ویسکوزیته سیال تابعی از فاصله بین دو استوانه است و این به معنای بروز پدیده لغزش در مورد این سیال خاص می باشد. در این مقاله،روشی ساده و کاربردی برای حذف خطای ناشی از پدیده لغزش و اصلاح منحنی جریان(رابطه بین نرخ برش و تنش برشی)به منظور دستیابی به ویسکوزیته واقعی سیال ارائه میشود. در ضمن،نشان داده میشود که چگونه میتوان با استفاده از منحنیهای اصلاح نشده جریان رابطه ساده ای بین سرعت لغزش و تنش برشی بدست آورد.نتایج بدست آمده نشان میدهد که برای این گل خاص،سرعت لغزش متناسب با تنش برشی است و این بدان معناست که در مقایسه با سایر سیالات غیرنیوتنی،در گلهای حفاری پدیده لغزش از شدت کمتری برخوردار است.
بنتونیت,سیال غیرنیوتنی,سیال ویسکوالاستیک,شرط عدم لغزش,گل حفاری,ویسکوزیته
https://jfe.ut.ac.ir/article_14385.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14385_19ee7b54f85d2a2e61ce4c5a981aa959.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
خرد شدن سازه های هانی کمب فلزی تحت بارهای
شبه استاتیکی
FA
غلامحسین
لیاقت
ghlia530@modares.ac.ir
مجتبی
صدیقی
mojtaba@aut.ac.ir
حمیدرضا
داغیانی
92557432
علی علوی
نیا
85843597
هانی کمب ها به دلیل برخورداری از ویژگیهای منحصر بفرد در صنایع مختلف کاربرد وسیعی یافته اند. خاصیت جذب انرژی زیاد یکی از این موارد است . در این مقاله با توجه به این جنبه مهم"المان زاویه ای معرفی و مکانیزم های اتلاف انرژی آن در اثر بارگذاری شبه استاتیکی بررسی شده است. با استفاده از اصل بقای انرژی نیروی خرد شدن یک هانی کمب محاسبه شده و ضمن توضیح مدل "ویرزبیکی"برای محاسبه "استحکام متوسط خرد شدن"و"طول موج چین خوردگی"مدل جدیدی نیز معرفی شده است که در مقایسه با مدل "ویرزبیکی نتایج بهتری پیش بینی مینماید. براساس تحلیل انجام شده هندسه سلول های هانی کمب نقش بسیار مهمی در رفتار مکانیکی سازه دارد بطوریکه با کاهش اندازه سلولها استحکام متوسط خرد شدن افزایش و طول موج چین خوردگی کاهش می یابد. از طرف دیگر افزایش ضخامت دیواره سلولها باعث افزایش هر دو کمیت یاد شده می گردد. با توجه به نتایج حاصل از تئوری این مقاله و همخوانی آن با نتایج تجربی میتوان آنرا جایگزین مناسبی برای مدل ویرزبیکی دانست .
تاشدن,خرد شدن,سازه سلولی,هانی کمب
https://jfe.ut.ac.ir/article_14386.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14386_0b7468253dcaf54c0e986505eb614513.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
طراحی بهینه سیستم تعلیق فعال خودرو با هدف کاهش همزمان
نیرو و جرک
FA
محمد محجوب
جهرمی
75798161
مرتضی تقی پور
گورابی
11855325
هدف سیستم تعلیق خودرو،کنترل و کاهش اعتشاشات وارده از طرف جاده بر بدنه خودرو است . در بهینه سازی سیستم تعلیق باید بین خواسته های متضاد را حتی سفر و فرمانپذیری سازشی برقرار کرد. در سالهای اخیر،Jerk نیز بعنوان یکی از شاخصهای راحتی سفر در نظر گرفته شده است که به این روش،کنترل بهینه جرک JOC گفته میشود.
هدف این مقاله بررسی تاثیر جرک در طراحی سیستم تعلیق فرمان بهینه برای مدل 4/1 خودرو با دو درجه آزادی و مقایسه آن با روش کنترل بهینه نیروFOC و سیستم تعلیق غیرفعال است . در بررسی انجام گرفته ، عبارات شتاب و جرک بدنه به طور مستقیم در مشخصه عملکرد روش JOCلحاظ شده است. همچنین برخلاف موارد پیشین که برای محاسبه ضرایب پسخورد از حل معادله جبری ریکاتی استفاده میشد،این بار مستقیماً(بااستفاده از همیلتونین)،معادلات کنترل بهینه بدست آمده است . نکته دیگر آنکه در هر دو روش JOC و FOC از عملگر نیرو بعنوان عامل کنترل کننده نیرو جرک استفاده شده است.
نتیجه بدست آمده نشان دهنده آن است که در مقابل افزایش تغییر شکل دینامیکی تایر و جابجایی نسبی سیستم تعلیق میتوان شتاب و جرک وارد بر بدنه را کاهش داد .میزان این تغییرات با توجه به ضرایب وزنی مختلف در مشخصه عملکرد تعیین می گردد.
راحتی سفر,سیستم تعلیق فعال,کنترل بهینه جرک,کنترل بهینه نیرو
https://jfe.ut.ac.ir/article_14387.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14387_e9f14461e13fd8681749d217908eba6f.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
ارزیابی مقایسه ای نتایج ماشینکاری(فرزکاری)به روشPAM توسط سه
نوع ابزار سرگرد،سرتخت و توروئیدی
FA
محمد محجوب
جهرمی
75798161
هادی
فضلی
44397744
در این مقاله روشPAM به عنوان یک روش کارا در ماشینکاری و تولید سطوحی با صافی سطح بالا و یکنواخت که در ماشینهای پنج محوره به خوبی قابل اجراست معرفی میشود. در این روش انحناء اصلی حداقل ابزار بر انحناء اصلی حداکثر سطح منطبق میگردد که این عمل بوسیله دوران ابزار در دو جهت و در هر نقطه ماشینکاری صورت میگیرد. برای اثبات مزایای استفاده از روشPAM در فرز کاری سطوح پیچیده ، صافی سطح به وجود آمده در فرزکاری با استفاده از ابزار توروئیدی با دو نوع ابزار دیگر،سرگرد و سرتخت ، مقایسه میگردد. این مقایسه در دو جهت پیشروی ابزار و عمود بر آن و به صورت تحلیلی انجام شده است . در انتها برای ارزیابی دقیق تر صافی سطح به وجود آمده توسط سه ابزار مذکور،نتایج یک تحقیق تجربی با محاسبات مربوطه مقایسه گردیده است.
ابزار فرز توروئیدی,روش انطباق محورهای اصلی(PAM),فرزکاری سطوح پیچیده,ماشینکاری پنج محوره
https://jfe.ut.ac.ir/article_14388.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14388_fbd6aae8f5c4b55a0c7cad0b51e770f8.pdf
دانشکده فنی
نشریه دانشکده فنی
0803-1026
37
1
2003
05
22
حل دقیق معادلا لایه مرزی برای یک سیال ویسکوالاستیک از نوع مرتبه
دوم در جریان بالای یک صفحه ساکن
FA
کیوان
صادقی
sadeghy@ut.ac.ir
مهدی
شریفی
73899831
جریان بلازیوس,روش پرتابی,روش تفاضل محدود,سیال مرتبه دوم,سیال ویسکوالاستیک,لایه مرزی
https://jfe.ut.ac.ir/article_14389.html
https://jfe.ut.ac.ir/article_14389_1354af253fb38e27f0771c10708dceec.pdf