ORIGINAL_ARTICLE
ارزیابی عملکرد نوارهای پیچیده شده درافزایش انتقال حرارت چگالشی و تأثیر آن برمیزان افت فشار
دراین تحقیق به بررسی افزایش انتقال حرارت توسط نوارهای پیچیده شده در داخل کندانسور و تأثیر همزمان آن بر میزان افت فشارچگالشی مبرد a134R- پرداخته می شود. هدف از این آزمایش رسیدن به بالاترین میزان انتقال حرارت در افت فشار بهینه می باشد. بدین منظور یک سیکل تبرید تراکمی بخار طراحی، ساخته و نصب شد. کندانسور تحت آزمایش یک مبدل حرارتی دو لوله ای بوده که قطر داخلی لوله میانی که مبرد R-134a در آن جریان دارد برابر mm7/10 و قطر خارجی این لوله برابر mm7/12 و طول آن m04/1 می باشد. به طور کلی تعداد 216 اجرا بر روی یک لوله صاف و چهار لوله مجهز به نوار پیچیده شده با نسبت های پیچش 6، 9، 12، و 15 صورت می پذیرد. این آزمایش ها برای 6 سرعت جرمی متفاوت 44/56، 49/69، 38/82، 52/96، 32/113، و kg/m2s 9/130 انجام
می گردد. پس از جمع آوری کلیه داده ها و بررسی آن ها مشاهده شد که نوارهای پیچیده شده در بهترین حالت (نسبت پیچش6) میزان انتقال حرارت را تا 40% نسبت به لوله صاف افزایش داده و میزان افت فشاررا نیز در بدترین حالت (نسبت پیچش6) تا 240% نسبت به لوله صاف افزایش می دهند. هم چنین این نتیجه حاصل شد که بهترین عمل کرد مربوط به نوار با نسبت پیچش 9 می باشد که در حین بهبود انتقال حرارت بیشتر، کمترین تاوان افت فشار را متحمل می شود.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20257_7e83d5675702568791ab813b4ab734dc.pdf
2009-04-21
افت فشار
انتقال حرارت
چگالش
نسبت پیچش
نوارپیچیده شده
محمدعلی
اخوان بهابادی
akhavan@ut.ac.ir
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
وحید
حجازی
hejazi@mailinator.com
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل و بهینهسازی سازههای ساندویچی با هسته سینوسی
در این مقاله به بررسی نوع خاصی از پانلهای ساندویچی با هسته سینوسی پرداخته شده است که در آن بار به صورت گسترده به صفحات بالایی و پایینی اعمال می شود، ابتدا با رسم نمودار های آزاد و روش انرژی و تئوری کاستیگیلیانو نیروها و ممان ها در هسته به تشکیل گردیده و سپس از روی این معادلات تنش ها و تغییر مکان های عمودی و افقی در اثر بار وارده به دست آمده اند، به منظور بررسی صحت نتایج تحلیلی، جواب ها با نرم افزار ANSYS مقایسه شده اند. با در نظر گرفتن قید مکان برای پانل ساندویچی، بهینه سازی توسط الگوریتم ژنتیک و جعبه ابزار MOEA در محیط MATLAB انجام شده و در انتها جواب های حاصل از بهینه سازی با هم مقایسه گردیده اند. در این تحقیق برنامه مدلی در نرم افزار MATLAB به صورت m-file تهیه شده است که در آن کاربر می تواند مشخصات پانل مورد نظر خود را از قبیل جنس و محدوده هرکدام از مشخصه ها را در فایل وارد کرده سپس با استفاده از جعبه ابزار MOEA جواب های بهینه را ملاحظه نماید، سپس با اجرای دستورات APDL داده شده در محیط ANSYS و وارد کردن مشخصه های بهینه جواب های حاصل از تحلیل را مشاهده نماید که این امر می تواند کمک بسیار خوبی برای سازندگان این پانل ها باشد.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20258_e2b878b29fe4f6825bcb7b89971b4edc.pdf
2009-04-21
الگوریتم ژنتیک
سازه های ساندویچی
محمدکاظم
بشارتی گیوی
bgivi2@ut.ac.ir
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
مهدی
قاسمی
ghasemi@mailinator.com
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
سیدمحمودی
موسوی مشهدی
mmosavi2@ut.ac.ir
3
دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل کرانه فوقانی اکستروژن مستقیم چرخ دنده های ساده باپروفیل دندانه اصلاح شده
این مقاله به تحلیل کرانه فوقانی اکستروژن مستقیم چرخ دنده های ساده باپروفیل دندانه اصلاح شده می پردازد. با وارد کردن مشخصات هندسی چرخ دنده ساده شامل: مدول، تعداد دندانه، زاویه فشار، شعاع سوراخ مرکزی، شعاع و ضریب اصلاح دندانه به برنامه کامپیوتری نوشته شده به زبان Visual Basic، مدل سه بعدی آن در محیط نرم افزار SolidWorksایجاد می شود. با استفاده از مدل ایجاد شده، ابعاد بیلت محاسبه و مدل سه بعدی بیلت و حفره قالب اکستروژن آن به طور خودکار ایجاد می گردند. تحلیل کرانه فوقانی فرآیند با در نظر گرفتن یک نیم دندانه و تقسیم آن به دوازده ناحیه تغییر شکل و با فرض متقارن محوری جریان فلز در هر ناحیه، انجام شده است. میزان نیروی شکل دهی محاسبه شده از روش کرانه فوقانی با نیروی شکل دهی به دست آمده ازآزمایش های انجام شده توسط سایر محققین مقایسه و در انتها نیز تأثیر عوامل مختلف بر روی نیروی اکستروژن بررسی گردیده است.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20259_f31f04db4ae949ef11d12a45998fd422.pdf
2009-04-21
اکستروژن مستقیم
چرخ دنده ساده
کرانه فوقانی
مدل سازی هندسی
احسان
خادمی
khademi@mailinator.com
1
دانشگاه رازی کرمانشاه
AUTHOR
حشمت الله
حقیقت
hhaghighat@razi.ac.ir
2
دانشگاه رازی کرمانشاه
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی ناپایداری جریان های دوبعدی موازی در سیالات ویسکوالاستیک با استفاده از روش های شبه طیفی
در این مقاله اثر خواص الاستیک سیالات غیر نیوتنی بر ناپایداری هیدرودینامیکی آنها در جریان های موازی به طور نظری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. برای این منظور از مدل ویسکوالاستیک معروفی به نام مدل سیال مرتبه 2 به عنوان معادله اساسی سیال مورد نظر در محاسبات استفاده شده است. این مدل در مورد آن دسته از سیالات ویسکوالاستیک که دارای ویسکوزیته ثابتی می باشند به کار گرفته می شود. در نتیجه این مدل خاص این امکان را فراهم می سازد تا که بتوان به طور مجزا و خالص اثر خواص الاستیک یک سیال نیوتنی را بر روی عدد رینولدز بحرانی آن در جریان های موازی تبیین نمود. برای این منظور فرم تعمیم یافته ای از معادله اور – سامرفلد برای این سیال خاص در جریان های موازی به دست آمد. با توجه به پیچیدگی ظاهری این معادله، برای حل این معادله مجبور شدیم که از روش های عددی استفاده نماییم که برای این منظور یک کد عددی بر اساس روش طیفی نوشته شد. از کد مزبور برای بررسی اثر خواص الاستیک سیال هم در جریان پویزویی و هم در جریان بلازیوس استفاده گردید. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که در این دو جریان خاص، الاستیسیته یک سیال دارای نقشی ناپایدار کننده است. به عبارت دیگر، با افزایش خاصیت الاستیک در یک سیال پیش بینی می شود که عدد رینولدز بحرانی آن در هر دو جریان کاهش یابد.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20260_5240dedd860d76d86d197905fe414ce2.pdf
2009-04-21
جریان بلازیوس
سیالات غیر نیوتنی
سیال مرتبه 2
عدد الاستیک
عدد رینولدز بحرانی
ناپایداری هیدرودینامیکی
نوید
خبازی
khabbazi@mailinator.com
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
کیوان
صادقی
sadeghy@ut.ac.ir
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
کاربرد مدل های k-? خطی و غیر خطی در پیش بینی جریان و انتقال حرارت جا به جائی در کانال های با موانع منفصل
با توجه به این که در موتورهای توربین گاز هوایی جدید برای افزایش بازدهی و نیروی جلو بری سعی می شود دمای گاز خروجی از محفظه احتراق افزایش یابد، بالا بردن ضریب انتقال حرارت در مجاری خنک کننده پره توربین به کمک موانع حائز اهمیت می باشد. تحقیقات وسیعی که بر روی کانال های با موانع متصل صورت گرفته است نشان می دهد که در محل اتصال این موانع نقاط داغ به وجود می آید که این موجب آسیب دیدن پره می شود بنابراین برای رفع این مشکل استفاده از موانع منفصل به جای موانع متصل پیشنهاد شده است. در این مقاله جریان و انتقال حرارت مغشوش سیال درون کانال های با آرایش متفاوتی از موانع منفصل مورد بررسی قرار گرفته است. مدل های خطی و غیر خطی عدد رینولدز پائین به منظور مدل کردن اغتشاش به کار گرفته شده است. برای حل عددی معادلات حاکم از الگوریتم سیمپل در یک شبکه نیمه جا به جا شده استفاده شده و برای تقریب جمله های جا به جایی روش هیبرید مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج عددی نشان داد که در اثر حضور مانع یک ناحیه ویک در پشت مانع به وجود می آید که طول و پهنای این ناحیه توسط هر دو مدل خطی و غیر خطی به طور تقریبی پیش بینی شد. اما ویک پیش بینی شده توسط هر دو مدل اغتشاش ضعیف تر از ویک اندازه گیری شده می باشد. در نزدیکی دیواره هر دو مدل اغتشاش "خصوصاً مدل غیر خطی" اندازه سرعت طولی را کمتر از مقادیر اندازه گیری شده پیش بینی کردند. این موضوع در نتایج حاصل برای پروفیل های شدت اغتشاش نیز وجود دارد و مقادیر تنش های طولی و عرضی پیش بینی شده توسط هر دو مدل کمتر از نتایج تجربی می باشد. مدل های اغتشاش شکل توزیع عدد نوسلت را به خوبی پیش بینی می کنند اما مقادیر عدد نوسلت از مقادیر تجربی کمتر می باشند.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20261_a6e6ab4ea245a09b08ec995999123fcb.pdf
2009-04-21
انتقال حرارت مغشوش
توربین گاز
خنک کاری
Mehrdad
Raisee
mraisee@ut.ac.ir
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
آرمان
رخزادی
rokhzadi@mailinator.com
2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
کمانش پوستههای استوانهای با گشودگی شبه بیضوی تحت فشار محوری
درک چگونگی تأثیر گشودگی روی ظرفیت تحمل بار و رفتار کمانش پوستههای استوانهای یک مسئله اساسی در طراحی اجزای سازههای به کار رفته در اتومبیل ها، هواپیماها و نیز سازههای دریایی میباشد. در این مقاله شبیه سازی و تحلیل پوستههای استوانهای فولادی با طول های متفاوت، شامل گشودگی شبه بیضوی، تحت بار فشاری محوری با استفاده از روش عددی اجزای محدود انجام شده و تاثیر اندازه و زاویه گشودگی و نسبت طول به قطر در رفتار کمانش و پس کمانش پوستههای استوانهای بررسی شده است. هم چنین برای چندین نمونه، آزمایش کمانش توسط یک دستگاه سرو هیدرولیک INSTRON 8802 انجام شد و نتایج به دست آمده از آزمایش های تجربی با نتایج عددی مقایسه شدند. مطابقت بسیار خوبی بین نتایج به دست آمده از شبیه سازی عددی و نتایج تجربی مشاهده گردید. در نهایت با توجه به نتایج تجربی و عددی روابطی برای یافتن بار کمانش این گونه سازهها ارائه شده است.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20262_3178ad760f7893373c5178b8751437d3.pdf
2009-04-21
پوستههای استوانهای
روش اجزای محدود
روش تجربی
کمانش
گشودگی شبه بیضوی
محمود
شریعتی
mshariati@shahroodut.ac.ir
1
دانشگاه صنعتی شاهرود
AUTHOR
مسعود
مهدی زاده رخی
mahdizadeh@mailinator.com
2
دانشگاه صنعتی شاهرود
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی شکل دهی معکوس شوندة صفحات نازک با در نظر گرفتن پدیدة باشینگر
در این مقاله شکل دهی صفحات نازک فلزی تحت بارگذاری معکوس شونده با در نظر گرفتن پدیدة باشینگر بررسی شده است.
مدل های مختلف ساختاری در تئوری پلاستیسیته که قادر به تحلیل این گونه فرآیندها می باشند مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. در این راستا، انواع مدلهای سخت شوندگی ایزوتروپیک و سینماتیک و ترکیبی از آنها به دو صورت خطی و غیر خطی شامل مدل های چابچی و یوشیدا بررسی شده است. توانایی برترین مدل های پیشنهادی در فرآیند کشش عمیق کاملاً معکوس شونده مورد مطالعه قرار گرفته و با سایر نتایج موجود مقایسه گردیده است. در فرآیند مورد بررسی، توزیع تنش محوری و فون میسز برای یک نقطة گواه در طول بارگذاری رفت و برگشتی به دست آمده است. تغییرات نیروی پانچ بر حسب تغییر مکان برای مدل های مختلف با ورقهایی از جنس و ضخامتهای متفاوت محاسبه شده است.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20263_defd61c03c8b5082bc004966b0d2e184.pdf
2009-04-21
اثر بوشینگر
شکل دهی معکوس شونده
ورق های نازک فلزی
مهران
کدخدائیان
kadkhoda@ferdowsi.um.ac.ir
1
دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
جواد
مسیبی
mosayebi@mailinator.com
2
دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تحریک لایه مرزی آشفته توسط جت و وِیک و اثر آن بر ضریب انتقال حرارت از صفحه تخت
اثر گذاری بر رفتار لایه مرزی با هدف تغییر ساختار آن و تغییر ضریب انتقال حرارت از موضوعات قابل توجه محققین انتقال حرارت است. روش هایی مانند مکش، دمش، ایجاد زبری و غیره از موضوعات مشابهی هستند که در گذ شته مورد توجه بوده اند. در این تحقیق یک جهار گوش در درون یا مجاورت لایه مرزی آشفته قرار می گیرد و جریان اطراف خود را تحت تأثیر قرار می دهد. به دلیل تشکیل نقطه سکون، تشکیل جت و ایجاد وِیک در پشت جسم و نفوذ اثر این پدیده ها به درون لایه مرزی، شکل کلاسیک توزیع سرعت و انتقال ممنتوم و انرژی تحت تأثیر قرار می گیرند. به عبارت دیگر لایه مرزی تحریک می شود و انتظار می رود میزان انتقال حرارت نیز تغییریابد. در این تحقیق نشان داده می شود که نقطه سکون از عوامل کاهش و در مقابل آن، جت و وِیک از عوامل مؤثر بر افزایش ضریب انتقال حرارت هستند. هم چنین دیده می شود که اثر ترکیبی سه پدیده فوق در تحریک ضریب انتقال حرارت از صفحه تخت، و هم چنین تغییر نسبت ابعادی چهار گوش و فاصله چهار گوش از صفحه تخت هر یک در میزان تحریک مؤثر می باشد. در پایان نتیجه گیری می شود که نقطه سکون عامل کاهش، و جت و وِیک از عوامل افزایش ضریب انتقال حرارت از صفحه تخت بوده اند.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20264_d41c1c350ca518a50880cc7752aa9bd7.pdf
2009-04-21
تحریک لایه مرزی
جت و وِیک
روش عددی
محسن
کهرم
kahrom_m@yahoo.com
1
دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
بهروز
ظفرمند
zafarmand@mailinator.com
2
صنعت آب و برق
AUTHOR
علی
فرهبد
farahbod@mailinator.com
3
گروه پژوهشی آذین
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تأثیر مدلسازی تراک1 در محاسبه خواص موج بلاست ناشی از انفجار ابر هوا- سوخت
هدف کار حاضر بررسی تأثیر دقت شبیهسازی موج تراک ایجاد شده در یک ابر هوا- سوخت در شبیهسازی عددی موج بلاست ناشی از آن میباشد. در کار حاضر از سینتیک شیمیایی کامل در مدلسازی تراک استفاده شده است. برای این منظور از یک مکانیزم سینتیکی کوتاه شده 25 مرحلهای برای واکنش استیلن، اکسیژن و رقیقکننده آرگون، استفاده گردیده است. در راستای هدف کار حاضر مشخصات بلاست ناشی از این مدلسازی سینتیکی، با مشخصات بلاست به دست آمده از مدلهای سادهتر نظیر مدل تشابهی تیلر، مدل حجم ثابت و مدل سوزش حجمی CJ مقایسه شده است. بررسیهای صورت گرفته در این تحقیق نشان میدهد که نتایج حاصل از مدل تشابهی تیلر مطابقت بسیار خوبی با مدل سینتیکی دارد، در صورتی که نتایج به دست آمده از مدل حجمثابت اختلاف بسیار زیادی بهخصوص در لبه ابر هوا- سوخت با مدل سینتیکی نشان می دهد. هم چنین مدل CJ نیز نسبت به مدل سینتیکی و تیلر اختلاف فاحشی نشان نمیدهد. با توجه به زمان بر بودن مدل دقیق (مدل سینتیکی)، و نزدیکی نتایج مربوط به مدل تیلر با حل دقیق، استفاده از این مدل در شبیه سازی بلاست حاصل از ابر هوا- سوخت پیشنهاد شده است.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20265_fddf3322d7045fd39f432f68b14109a4.pdf
2009-04-21
ابر هوا
روش PPM
سوخت
سینتیک شیمیایی
شبیه سازی عددی
موج بلاست
موج تراک
کیومرث
مظاهری
kiumars@modares.ac.ir
1
دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
علی
تارخ
tarokh@mailinator.com
2
دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
پیش بینی زبری سطح در تراش کاری خشک به کمک شبکه های فازی- عصبی تطبیقی
پیش بینی زبری سطح یک پیش نیاز اساسی برای ایجاد یک مرکز ماشین کاری خودکار می باشد. بهینه سازی فرآیند ماشین کاری در این راستا از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مقاله از رهیافت ترکیبی فازی- عصبی (سیستم استنتاج فازی- عصبی تطبیقی ANFIS) به منظور پیش بینی زبری سطح در تراش کاری خشک استفاده شده است. به طوری که داده های حاصل از آزمایش ها به منظور ایجاد قواعد فازی و ویرایش این قواعد به کمک شبکه های عصبی به کار گرفته شده است. برای این منظور پس از ایجاد مدل پیش بینی کننده از تعدادی داده های آزمایش برای آزمون کارآیی مدل استفاده شده و نتایج به دست آمده از مدل پیش بینی کننده با زبری واقعی مقایسه گردیده اند. نتایج حاصل نشان می دهند که مدل ایجاد شده نسبت به سایر مدل های موجود در زمینه زبری سطح، کارآیی بهتری دارد.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20266_8273598c96ba0e4c3490b22b2fc022c7.pdf
2009-04-21
تابع عضویت
زبری سطح
سیستم استنتاج فازی
سیستم استنتاج فازی از نوع سوگنو
عصبی تطبیقیANFIS
قواعد فازی
رمضانعلی
مهدوی نژاد
mahdavin@ut.ac.ir
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
کامران
تمیمی
tamimi@mailinator.com
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بهینه سازی تک معیاره و چند معیاره برج خنک کن خشک هلر در نیروگاههای سیکل ترکیبی با استفاده از الگوریتم ژنتیک
در این مقاله طراحی، محاسبه عمل کرد و بهینه سازی برج خنک کن خشک غیرمستقیم (هلر) مورد بررسی قرار گرفته است. مبدل های حرارتی در اینجا از نوع خاصی به نام فورگو T60 می باشند. این نوع برج های خنک کن در نیروگاه های سیکل بخار و تر کیبی به کار می روند. به منظور بهینه سازی برج خنک کن از دو شیوه الگوریتم ژنتیک تک معیاره و چند معیاره با هدف کاهش هزینه و افزایش راندمان استفاده شده است. از آنجایی که عمل کرد سیستم خنک کن خشک هلر بسیار وابسته است به دمای محیط و هم چنین عمل کرد آنها اثری مستقیم بر میزان تولید برق چرخه قدرت دارد، در این بهینه سازی منحنی تغییرات سالانه دما و منحنی مشخصه چرخه قدرت نیز به عنوان داده های طراحی اعمال شده اند. به منظور بررسی صحت نتایج حاصل از این بهینه سازی از اطلاعات برخی از نیروگاه های در حال کار استفاده شده است که به نتایج خوبی در مقایسه با مقادیر واقعی رسیده ایم.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20267_0a8ef590a313f6dd27c0c9062bf700d0.pdf
2009-04-21
الگوریتم ژنتیک تک معیاره و چند معیاره
برج خنک کن خشک هلر
بهینه سازی
تابع هدف قیمت عملکرد
چرخه قدرت
مبدل حرارتی فورگو
منحنی مشخصه
حسین
شکوهمند
hshokoh@ut.ac.ir
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
محمدعلی
نظری
nazari@mailinator.com
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
بابک
قائم پناه
ghaempanah@mailinatori.com
3
دانشگاه تهران
AUTHOR
محمدرضا
علیگودرز
aligoudarzi@mailinator.com
4
دانشگاه شهید رجائی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
پیشبینی جریان و انتقال حرارت در کانالهای ریبدار سه بعدی توسط مدلهای ?-K خطی و غیرخطی
این مقاله به ارزیابی توانایی مدل k–? غیرخطی در پیشبینی جریان سیال و انتقال حرارت آشفته کاملاً توسعه یافته در کانالهای ریبدار سه بعدی با سطح مقطع مربعی میپردازد. اینگونه جریانها عموماً در سیستم خنککاری داخلی پرههای توربین گاز پیشرفته وجود دارند. در این تحقیق به منظور حل معادلات حاکم بر میدان جریان و دما از روش عددی حجم- محدود به همراه الگوریتم SIMPLE استفاده شده است. مدلهای توربولانس مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از: مدل k–? رینولدز پایین خطی لاندر و شارما ]1[ و مدل k–? غیرخطی کرفت و همکاران ]2[. در هر دو مدل از جملات اصلاح مقیاس طول Yap و NYP در معادله اتلاف استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که مدل k–? غیرخطی نسبت به مدل k–? خطی، مشخصات میدان توربولانس را بهتر پیشبینی مینماید. مقادیر عدد نوسلت محاسبه شده توسط مدل k–? غیرخطی با هر دو جمله اصلاح Yap و NYP در بیشتر نواحی از مقادیر متناظر محاسبه شده توسط مدل k–? خطی دقیقتر بوده و مقادیر پیشبینی شده توسط مدل k–? غیرخطی با جمله اصلاح NYP، بهترین تطابق را با مقادیر اندازهگیری شده دارند.
https://jfe.ut.ac.ir/article_20268_8130dac27a9d9cc0fad8ec593b4a2b37.pdf
2009-04-21
انتقال حرارت
توربولانس
توربین گاز
مدلسازی
هومن
نعیمی
naeimi@mailinator.com
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
Mehrdad
Raisee
mraisee@ut.ac.ir
2
دانشگاه تهران
AUTHOR