@article { author = {آذین, هاشم مهر}, title = {La meilleure distance entre les stations d'une ligne de chemin de fer}, journal = {University College of Engineering}, volume = {47}, number = {0}, pages = {-}, year = {1986}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Dans cet article, l'auteur tudie la creation d'une voie ferre interurbaine, de la banlieue ou urbaine, et essaie de d6terminer le nombre optimal de stations pour une longueur donnee de la ligne; compte tenue d'une repartion du trafic, Ie long de la ligne en question qui est suppose etre connue. Le critere d'optimalisation est le temps total perdu par l'ensemble des usagers. Apres l'etude theorique de la question dans Ie cas Ie plus g~neral, quelques cas simplifis ont ete examines en relation avec les vitesses et les temps d'arrt pratiques sur les lignes de chemin de fer des pays industriels. Il est evident que dans un tel probl e, l'etude en question n'a qu'une valeur tout a fait theorique. Dans l pratique, beaucoup d'autres parametres comme; la topographie de la zne a desservir, le developpement conomique et social existant ou a envisager, le revenu moyen de la population concerne, la politique adopte pour l'amenagement du territoire, les infrastructures de transport existantes ou concurrentes, les frais et les contrainr.es d'exploitation des entreprises de transport, Ie developpement du tourisme, ete ••• doivent etre pris en considration dans l'etude de tels problemes.}, keywords = {}, title_fa = {بهترین فاصله بین ایستگاه ها در یک خط راه آهن}, abstract_fa = {در مقاله زیر ایجاد یک خط آهن بین شهری ، حومه و یا شهری بررسی شده وسعی شده است که با توجه به مشخصات و امکانات فنی لکوموتیوها یعنی شتاب و سرعت حداکثر ، تعداد بهینه ایستگاه ها برای یک طول مشخص خط آهن و یک توزیع ترافیک مفروض معیین گردد . معیار تعیین فاصله بهینه فقط زمان کل مصرف شده برای تمام مسافران یعنی حاصل جمع تعداد مسافران هر ایستگاه در زمان سفر هر یک از آنها است . پس از بررسی نظری مسئله ، تعدادی مثال برای موارد متفاوت و با توجه به سرعت و زمان وقف متداول قطارها در ایستگاه ها در کشورهای صنعتی داده شده است . لازم به تذکر است که این بررسی فقط جنبه کاملا نظری دارد و در عمل باید پارامترهای بسیار دیگری از جمله توپولوگرافی منطقه مورد عبور خط آهن ، توسعه اقتصادی موجود و پیش بینی شده در این منطقه تراکم جمعیت و پیش بینی های مربوط به افزایش آن ، درامد سرانه افراد این منطقه زیربناهای موجود یا پیش بینی شده برای سایر وسایل حمل و نقل ، مخارج و قیود مربوط به بهره برداری و نیز برنامه های آبادانی منطقه ای و جرانیها را در حل چنین مسائلی در نظر گرفت . با این همه چنین مطالعاتی می توانند عوامل موثری برای هدایت مهندسین راه و ترابری و شهرسازی برای بررسی های همه جانبه تری در طرح و اجرای برنامه های آبادانی و توسعه منطقه ای باشند .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26848.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26848_8c767e1d4d883c691f72b22acb9e651d.pdf} }