@article { author = {Ghaffari, Mohammad Mehdi and Zohoor, Hassan}, title = {Backgrounds and Necessities of Reviewing Engineering Education in Iran}, journal = {University College of Engineering}, volume = {43}, number = {2}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Study of the engineering education from several aspects needs to be paid attention. In order to make ease the learning process, to get successful in educational courses and technical programs, and having a useful performance in working areas. These challenging issues make it necessary to educate engineers with ability of special competencies and skills as social capital, creativity, group working and engineering ethics. The purpose of this paper is to investigate the impact and significant of the above mentioned skills and competencies on engineering education through a survey with respect of the view point of experts from University and industry. Finally the results of this study is proposed in the form of some actual recommendations which is hopefully make promotion and vital changes in the engineering education in Iran.}, keywords = {Creativity,Engineering Education,Engineering Ethics,Innovation,Social capitals,University and Industry}, title_fa = {زمینه‌ها و ضرورت‌های بازنگری آموزش مهندسی ایران}, abstract_fa = {مطالعه آموزش مهندسی از جهات مختلف برای روان سازی فرآیند یادگیری، موفقیت در برنامه‌های درسی و تخصصی و داشتن عملکردی مفید در محیط‌های کاری، به منظور هدایت دانشجویان به پرورش برخی شایستگی‌ها و خصوصیات و فراگیری مهارت‌های مناسب امری است ضروری. انتقال دانش به دانشجویان و قوی ساختن پایه‌های علمی آنان در حال حاضر در دانشکده‌های مهندسی کشور انجام می‌شود، در حالی که به آموزش موضوعات با اهمیتی در ارتباط با مواردی از قبیل سرمایه اجتماعی، خلاقیت، کارگروهی، مسائل اجتماعی و اقتصادی و رعایت اخلاق مهندسی توجه جدی صورت نمی‌گیرد. در این مقاله درباره اهمیت شایستگی‌هایی مانند خلاقیت، کارگروهی و سرمایه‌های اجتماعی که در حوزه آموزش مهندسی کشور ارزشمندند، و درباره ارتباط این شایستگی‌ها‌ با نوآوری و کارآفرینی بحث شده است. همچنین در این مقاله چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آموزش مهندسی ایران براساس مستندات موجود و دیدگاه‌های صاحب نظران دانشگاه و صنعت ارزیابی، و نقش و ارزش سرمایه‌های اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در کنار سرمایه‌های فیزیکی و انسانی و تأثیر آن‌ها بر آموزش مهندسی و نوآوری و کارآفرینی مورد بررسی قرار ‌گرفته است. سرانجام نتیجه بررسی‌‌ها در قالب چند راهکار عملی در راستای بهبود و ارتقای آموزش مهندسی در ایران پیشنهاد ‌شده است.}, keywords_fa = {آموزش مهندسی,اخلاق مهندسی,خلاقیت,سرمایه اجتماعی,صنعت و دانشگاه,کارآفرینی,نوآوری}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_20372.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_20372_4dfbb0775cd25ae0c265eb66a637acc6.pdf} }