@article { author = {ابتکار, تقی}, title = {-}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {اثرات طرحهای سوختهای جایگزینی بر ساخت خودرو در ایران}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26117.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26117_b01e51932456603494dae017170c49d7.pdf} } @article { author = {ابهری, دکتر کاظم}, title = {computer Aided Exlucation of Mechanisms Dynamic Analysis}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Computer aided engineering design And analysis is nowadays so common, so that engineers have solved so many difficult and complex problems, by computer. so far Thus, under the light of computer engineering education and research methods at the universities, have also been reconstructed and progressed. Out of many difficult and time consuming engineering problems, dynamic an analysis of mechanisms is a prominent . one. Because, not only derivation of equations of its motion, velocity and acceleration is a troublesome job ,but so is their solutions. of this reason, all the authors of "theory of mechines" use graphical methods to solve this problem. but, today, computer could be used as a powerful tool for analytical solution of such a problem. AS an experience, during the last few years in his academic carrier, the author has applied computer, as art aid, in education of dynamic analysis of mechanisms: hopefully it proved to be so much successful and efficient. so this paper is to introduce this experience to those who are engaged in the same field of university education.}, keywords = {}, title_fa = {آموزش دینامیک سازوکارها به کمک رایانه}, abstract_fa = {کاربرد رایانه در دانش و فن روزبه روز بیشتر می شود و امروز کند و کاو و طراحی مهندسی به کمک رایانه کاری است بس رایج با این ابزار پر برکت مهندسان دشواریهای بزرگی را از پیش پای خود برداشته و مساله های پیچیده یی گشوده اند از اینرو امروزه روشهای آموزش و پژوهش مهندسی نیز زیر پرتو رایانه تحول یافته است و رایانه همچون ابزاری نیرومند در این زمینه به کار گرفته می شود یکی از مسئله های دشوار و زمانگیر مهندسی مکانیک حل دینامیکی سازو کار از راه تحلیلی است از این رو تا کنون روش رایج حل اینگونه مسله ها راه ترسیمی بوده است زیرا نه تنها یافتن معادله های حرکت سرعت و شتاب آنها که حل آنها نیز کاری سنگین است و در نتیجه امروزه تنها راه حل از میان برداشتن این دشواری بهره گیری از رایانه است و بس .نویسنده این نوشتار در چند سال گذشته در زمینه آموزش دینامیک ساز و کارها یه کمک رایانه تجربه ای کرده است که در راه بکارگیری این ابزار نوین آموزشی بسیار پر بار و پر بازده بوده است این نوشتار برای شناساندن این تجربه به دست اندرکاران آموزش این دانش مهم است که در طراحی ماشین از ارزش و اهمیت بسیار برخوردار است .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26118.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26118_ffcc07e9fcd343961a1461c9a3808480.pdf} } @article { author = {مارالانی, پرویز جبه دار}, title = {Generalization of Star-Mesh Transformation}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {It is well know that any three impedances or admittances connected into each other in a Star form can be easily transformed to a new three impedances or admittances connected into each other in a mesh form. In this paper a generalization of this fact is established and it is shown that in an n + 1 node network which is connected in a form it is always possible to eliminate the center node and obtain a new n-node network with a complete graph and the new values of branch impedances or admittances, without effecting any of the node voltages or branch currents relationship. This generelization has useful applications in simplifying complicated networks.}, keywords = {}, title_fa = {تعمیم تبدیل ستاره به مثلث}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26119.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26119_0ec2559f52f46ca69568f663aa4095e9.pdf} } @article { author = {مارالانی, دکتر پرویز جبه دار}, title = {Digital Communication Nets and N-Port Resistive Networks}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {A Communication net is usually represented by a linear graph G whose branches represent channels for information flow and whose vertices represent sources, sinks and switching centers. The purpose of this paper is to show that for modeling digital communication nets, conventional use of the concepts of capacity and terminal capacity is inadequate . We will present an alternative to Max-Flow Min-Cut Theorem for finding the maximum flow between a pair of vertices of G. It will be seen that this alternative procedure is equivalent to finding the admittance between a pair of terminals of a appropriately defined resistive network.}, keywords = {}, title_fa = {شبکه های ارتباطی دیجیتال و مدارهای مقاومتی N- قطبی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26120.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26120_2dc296d46a06bed8d5d4476d27f4d0f3.pdf} } @article { author = {خیام, مسعود}, title = {Free Transverse Vibration of An Inflated Pressurised Cantilever Beam.}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The fundamental natural frequency of vibration of an inflatable cantilever beam is computed from the system of the three equeations given for vibratory motion of the beam. The effect of various parameters is discussed, and it is shown that, as internal pressure increases, fundamental natural frequency will increase , indicating the stiffening characteristics of internal pressure. A single experiment was carried out, the results of which show a good agreement with theoretical analysis.}, keywords = {}, title_fa = {ارتعاشات جانبی آزاد تیر تحت فشار باد شده یک سرگیر دار}, abstract_fa = {نخستین بسامد طبیعی ارتعاشات تیر باد شده یک سرگیردار با کمک دستگاه سه معادله سه مجهولی حرکت ارتعاشی تیر محاسبه شده است . درباره اثرات عوامل گوناگون بحث و نشان داده شده مه با افزایش فشار داخلی نخستین بسامد طبیعی نیز افزایش می یابد این امر نماینگر اثر سخت کننده فشار داخلی است مساله مورد تجربه قرار گرفته بر روی یک تیر آزمایش شد که نتیجه آن باتئوری انطباق خوبی دارد .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26121.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26121_cc4e74c003c2a4f16db64c42bc878e75.pdf} } @article { author = {خیام, مسعود}, title = {ON THE VIBRATION OF A CANTILEVER BEAM SUBJECTED TO AN AXIAL FORCE.}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {درباره ارتعاشات تیر یک سرگیردار تحت تاثیر نیروی محوری}, abstract_fa = {معادله ارتعاشات جانبی تیر یک سرگیردار و شرایط حدی در حالتهای مختلف بارگذاری و حل این معادله ارائه شده است بسامدهای تیر و شکل ارتعاشات در یک مثال عددی محاسبه شده است .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26122.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26122_0a08a2ccb61896d14f2e38e8ec82547b.pdf} } @article { author = {رضاییان, دکتر ایرج and نیاکی, محمد حسن زاهدی}, title = {INDUSTRIAL PRODUCTION OF BISPHENOL-A}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Bisphenol A, 2,2-Bis(4,4-DihyroxYPhenyl propane) is the raw material for the production of important synthetic polymers such as epoxyresins, polycarbonates and polysulphones. During the last twenty years the anual production of bisphenol-A has been continuously increasing. A,B,C cqrves shows the consumption pattern of bisphenol-A (19601972) • Epoxy resins are used for the production of adhessives, electrical and electronics pieces, reinforced plastics etc. This paper is based on the research work carried out on the bisphenol-A industrial production methods. the work was done in the industrial organic chemistry laboratory, faculty of engineerinq , tehran university. Bisphenol-A was Produced from the Reaction between phenol and acetone at 50-90 °c in the presence of dry HCl Gas (Condensating agent). Mercaptan catalysts with general formulas(HS)n R (C -OH) or Cation Exchange resins were used in this reaction. A Suitable purification method was worked out. The results were satisfactory and a pilot plant scale production is being considered.}, keywords = {}, title_fa = {تهیه صنعتی بیس فنول A-}, abstract_fa = {بیس فنول A ماده اصلی برای تولید پلیمرهای مهمی از قبیل رزین های اپوکسی ، پلی کربناتها و پلی سولفونها می باشد در 20 سال گذشته تولید سالیانه این مواد مرتب در حال افزایش بوده و نمودارهای A,B,C تولید بیس فنول و مصرف آنرا نشان می دهد رزین های اپوکسی برای روکش سطحی پلها و اتوبانها تهیه چسب ها قطعات الکتریکی و الکترونیکی و پلاستیکهای تقویت شده مورد استفاده قرار می گیرند در طول یک سال گذشته اجرای طرح تهیه بیس فنول در آزمایشگاه شیمی صنعتی آلی دانشکده فنی ادامه داشته و شهرداری تهران به علت نیاز شدید به رزینهای اپوکسی برای روکش پلهای هوایی علاقه مند به همکاری در تولید صنعتی این مواد در ایران شده است بیس فنول در نتیجه واکنش بین فنول و استن در در درجه حرارت 50 تا 90 درجه سانتی گراد و حضور گاز HCL خشک به عنوان عامل کندانسیون به دست می آید معمولاً فنول را بیش از مقدار استیوکیومتری گرفته و حداقل سه مول فنول برای یک مول استون لازم است در چنین شرایطی مدت زمان لازم برای انجام واکنش بیش از 24 ساعت می باشد برای تهیه صنعتی بیس فنول و تسریع واکنش از کاتالیزورهای مناسب مانند مرکاپتانها که ترکیبات گوگرد دار اسیدهای آلی خطی هستند و یا رزینهای مبادله کننده کاتیونی استفاده شده است . یکی از مشکلات عمده تهیه صنعتی بیس فنول خالص کردن محصول واکنش از مواد ترکیب شونده اضافی محصولات جنبی واکنش ایزورهای بیس فنول و موارد رنگی می باشد بیس فنول خالص را می توان با استفاده از روشهای متداول نظیر تقطیر در خلا ، شستشو با آب و کریستالیزه کردن در یک حلال مانند تولئن و یا منوکلروربنزن بدست آورد .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26123.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26123_401e8e90f7a9d47d147c5400a73d05f2.pdf} } @article { author = {شکوهمند, حسین}, title = {Experimental Study of the Effects of hot film anemometer Presence upon the Turbulent Free Convection Boundary layer's Velocity profile.}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In this paper the effect of the field of velocity created due to the presence of a hot film anemometer in the free convection flow of liquids has been experimentally studied. it has been shown that the secondary free convection flow by the anemometer, at low fluid flow velocity, will effect the measurement of the principal velocity profile in free convection flow. This has particular importance in measurements of fluctuations of velocity and therefore the determination of "Spectrum of Turbulent flow" "Scale of Turbulance and Intensity of Turbulence". The determination of turbulent characteristics of free convection turbulent boundary layer, in liquids would therefore yield to unreliable results and should be preserved of any comments upon the experimental data thus obtained}, keywords = {}, title_fa = {مطالعه تجربی اثرات میدان سرعت سنود آنمومتر فیلم داغ بر نیمرخ سرعهت در لایه مرزی جابجایی آزاد}, abstract_fa = {در این مقاله تاثیر میدان سرعت حاصل بر اثر حضور سوند آنمومتر فیلم داغ هنگام استفاده از این وسیله در اندازه گیری نیمرخ سرعت در لایه مرزی جابه جایی آزاد مورد مطالعه قرار گرفته است سیال مورد استفاده در آزمایشها روغن MISOLA-AT بوده است . در این مطالعه تجربی نشان داده شده که میدان سرعت ثانویه حاصله به وسیله سوند آنمومتر در سرعتهای پایین سیال باعث عدم دقت در اندازه گیری نیمرخ سرعت اصلی می گردد اهمیت این نکته به خصوص در اندازه گیری شدت آشفتگی در لایه مرزی آشفته در جابه جایی و نیز تعیین طیف اغتشاش مربوطه بسیار زیاد است به گونه ای که با توجه به ارزش مقدای مولفه های اغتشاشی سرعت در لایه مرزی آشفته در جابه جایی طبیعی مقادیر اندازه گیری شده به وسیله آنمومتر قابل اطمینان نیست .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26124.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26124_a803e1fb1f76f0fcee6cf63060ea6446.pdf} } @article { author = {طباطبایی, امیر محمد}, title = {use of Sulphur in Asphalt Pavements}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {This paper is a state-of-the-art in sulphur-asphalt (SA) design technology based on a comprehensive analysis of current practice and technical literature, in order to investigate the possible use of SA pavements in Iran. In this paper, the major aspects(material, technology, properties, production, placement, quality assurance, design, and field varification) of SA pavements are considered. Fer those desiring.. more detailed informatin, a listing of references has been included. The use of sulphur in asphalt pavements has received considerable attention over the past decade, largely due to asphalt costs, dwindling hydrocarbon resources, and surplus sulphur accumulation from oil refineries. The SA pavements represent a viable alternative to the conventional asphalt pavements and they offer potential performance and economic advantages. Extensive laboratory, field, and analytical investigation have been conducted to verify the design technology, The first field project of SA pavement was constructed in Canada in 1974. Since that time ,many other projects have been constructed in Canada, the United States of America, Europe and Mid East. sulphur-asphalt mixes have been found to have lower temperature suseptibility, increased Marshall stability, and increased resilient modulus of elasticity than conventional asphalt pavements. Production, transport, placement, and compaction of SA mixes is done with conventional methods and equipment. Due to the potential advantages of SA pavements, and due to the availability of sulphur and asphalt in Iran ,its use is highly recommended especially in arid areas and where good quality aggregates are not readily available but sands are available.}, keywords = {}, title_fa = {کاربرد گوگرد در روسازیهای آسفالتی}, abstract_fa = {گوگرد زدایی مواد نفتی به منظور کاهش آلودگی هوا از مسایلی است که همواره مورد نظر بوده است مقادیر زیادی گوگرد که به این ترتیب به دست می آید در صنایع مختلف به خصوص در راه سازی مورد استفاده قرار گیرد استفاده از گوگرد در ساختن روسازهای آسفالتی در طول دهه گذشته در بسیاری از کشورها از توجه خاصی برخوردار بوده است علت این امر افزایش قیمت مواد نفتی کاهش تدریجی منابع هیدروکربوری و مهم از همه موجود گوگرد مازاد می باشد این اساس مطالعاتی است که در پاره ای از کشورها انجام و منجر به افزودن گوگرد به قیر برای تهیه آسفالت شده است .اولین آزمایش کارگاهی جهت بررسی عملکرد روسازی قیر-گوگرد در سال 1974 در کشور کانادا انجام شد و از آن زمان تا کنون بیش از دهها پروژه تحقیقاتی دیگر در امریکا ، کانادا ،اروپا و خاورمیانه انجام شده است . جایگزین کردن بخشی از قیر مصرفی با گوگرد سبب می شود که مقاومت آسفالت به مقدار قابل توجهی افزایش یابد این افزایش نسبی مقاومت در مورد ماسه آسفالت خیلی بیشتر از بتن آسفالتی است بنابراین در ساختن روسازی راهها می توان از ماسه بادی استفاده کرد که در پاره ای از مناطق تنها نوع مصالح قابل دسترسی می باشد اضافه کردن گوگرد به آسفالت سبب افزایش سختی آسفالت می شود لذا استفاده از آن در مناطق گرم بسیار مناسب است آسفالت گوگرد دار رامی توان با بهره گیری از ماشین آلات و روشهای متداول اجرای روسازیهای آسفالتی تهیه و پخش کرد . نظر به مزایایی که استفاده از گوگرد در روسازیهای آسفالتی دارد وبا در نظر گرفتن اینکه قیر و گوگرد هر دو به حد کافی در ایران وجود دارد استفاده از این نوع روسازی در راههای ایران به خصوص راههای مناطق گرم و یا مناطقی که دسترسی به مصالح سنگی مرغوب مشکل بوده لیکن ماسه فراوان است باید مورد توجه قرار گیرد . هدف اصلی از این مقاله گردآوری اطلاعات موجود در زمینه روسازی های آسفالتی گوگرد دار و بررسی امکان استفاده از آن در راههای ایران است . از اوایل سال 1970 تا کنون تکنولوژی استفاده از روسازیهای آسفالتی گوگرد دار در آمریکای شمالی ، اروپا و خاورمیانه توسعه قابل ملاحظه ای یافته است این نوع روسازیها می تواند جایگزین مناسبی برای روسازیهای آسفالتی متداول باشد و دارای مزایای اقتصادی و کاربردی است در طی ده سال گذشته مطالعات متعدد نظری آزمایشگاهی و کارگاهی به منظور تعیین خوبی و بدی استفاده از گوگرد در روسازیهای آسفالتی انجام شده است در این مقاله ابتدا مشخصات فنی آسفالت گوگرد دار شرح داده شده سپس اشاره به روشهای طرح اختلاط و اجرای مصالح شده و بالاخره خلاصه ای از نتایجی که از آزمایشهای آزمایشگاهی و کارگاهی بر روی این روسازیها بدست آمده آورده شده است تا با شناخت بیشتر از این مصالح از آن به طور صحیح و اصولی در راه سازی استفاده شود .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26125.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26125_d639527dd6dc4eb9d91ee2b2a362686a.pdf} } @article { author = {قاسمی, دکتر بوذرجمهر}, title = {"A Study of Electricity Generatingl-1ethods in Future"}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In this paper, the probable methods of generating electrical power by using different methods and different sources of energy in year of 1990 -2000 are examined , The initial capital costs and reliability of the methods are compared with the conventional turbogenerator. This particular time may not be sufficient to explor the new ideas, but is enough to complete the known methods. It seem that, there is no economic justification for investing the vast amount of capital required to make use of solar, wind or wave power on large scale, although there could be limited local generation by using such sources. The generation of electricity depends heavily on conventional turbogenerator in combined cycles. MHO generators, will be used to improve the overall efficiencies of the cycles.}, keywords = {}, title_fa = {بررسی روشهای تولید انرژی الکتریکی در آینده}, abstract_fa = {با توجه به ازدیاد روزانه جمعیت و کمبود انرژی در جهان به تدریج ابعاد گسترده ای پیدا می کند در صورتی که قرار باشد متوسط سطح زندگی افراد بهبود یابد و یا حتی در وضع فعلی باقی بماند اجباراً باید به موازات برنامه های صرفه جویی به غیر از سوختهای سنگواره ای و اتمی از منابع جدید انرژی نیز استفاده به عمل آید بدین دلیل است که هم اکنون نظرها از روشهای متداول تولید الکتریسیته (توربو ژنراتورها) به سمت روشهای دیگر معطوف گردیده است . در این مقاله روشهای احتمالی تولید الکترسیته که در دست تحقیق می باشند و احتمالاً در آینده نزدیک در حدود سالهای 1990 الی 2000 به کار گرفته خواهند شد مورد بررسی قرار می گیرد . انتخاب این فاصله زمانی برای روشهایی که بیشتر در مراحل تکمیل نظریه هستند ممکن است کافی نباشد لیکن برای تکمیل و توسعه روشهای شناخته شده کفایت می کند . در این مقاله با توجه به منابع مختلف انرژی نحوه کار قابل اعتماد بودن و بهره دهی مولدهای گرمایونی مولدهای ذرات آلفا و بتا طرز استفاده از انرژی خورشید امواج دریا و جزر و مد انرژی داخل زمین و مولدهای برقابی مورد بررسی قرار می گیرند و سیکلهای ترکیبی که برای بالا بردن بهره حرارتی لازم به نظر می رسند مورد بحث واقع شوند بررسی فوق به این نتیجه منتج می گردد که با توجه به روند فعلی ازدیاد بهای انرژی دلایل اقتصادی دایر به سرمایه گذاریهای متوسط در جهت استفاده از انرژی خورشیدی برای استفاده های محلی دیده می شود اما قسمت اعظم انرژی الکتریکی دنیا از نیروگاههای مجهز به توربوژنراتورها خواه سوخت سنگواره ای مصرف نمایند یا اتمی تامین می گردد ولی به منظور بهبود بهره حرارتی این نیروگاهها استفاده از مولدهای آب پویایی مغناطیسی در سیکلهای ترکیبی متدوال خواهد گردید .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26126.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26126_54d70407a2648c9a90ded9c026a35eeb.pdf} } @article { author = {مقدم, غلامرضا قاضی}, title = {-}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {پیلهای سوختی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26127.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26127_2a32bbab49bcf1922571ae49f2caef9d.pdf} } @article { author = {هوشیار, دکتر}, title = {-}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {برنامه ریزی 20 ساله برای منابع مصالح ساختمانی در ایران}, abstract_fa = {پیش بینی نیاز یک جامعه به ساختمان یکی از ضروریترین اصول برنامه ریزی برای آن جامعه می باشد زیرا که ساختمان یکی از اولیه ترین نیازهای یک جامعه برای حفظ موقعیت و همپا شدن با رشد و ترقی آن جامعه می باشد اگر به تاثیر ساختمان در آموزش تولید صنعتی تولید کشاورزی خدمات امور اجتماعی امور دفاعی و از همه بالاتر به عنوان یک محیط زیست توجه شود اهمیت برنامه ریزی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه به ساختمانهای مختلف روشن می شود . یکی از عوامل کنترل کننده تعداد ساختمان در هر کشور صنایع تولید کننده مصالح ساختمانی می باشد که اگر همگام با نیاز جامعه نباشد موجبات رکود اقتصادی و بروز سایر عوارض اجتماعی را فراهم نموده جامعه را از رشد منطقی خود باز می دارد به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله سعی شده است نیاز کشور را در 20 سال آینده به ساختمانهای جدید برآورد نموده بر اساس آن عوامل کنترل کننده سطح تولید ساختمان ( مصالح ساختمانی نیروی انسانی بودجه مالی ) تعیین شود سپس این میزان که نیاز واقعی کشور و جامعه می باشد با سطح فعلی تولید مقایسه و از این راه کمبودها تعیین شده است . مدل ارائه شده در این مقاله قادر است تغییر پارامترهای اساسی برنامه ریزی دراز مدت را تحمل نماید و در مواردی هم که پارامترهایی توسط دولتمردان تعیین شده است از آن به عنوان حالت خاص در مدل استفاده شده و در قالب 4)برنامه 5 ساله 20سال آینده را پیش بینی کرده است . امید است با کسب اطلاعات دقیق از وضع موجود بتوان از مدل ساده ای که در آن مقاله آمده است در جهت تخمین اولیه کمبودها گام برداشت . مدل مورد نظر برای پیش بینی وضع مسکن در 20 سال آینده به طریقی طرح شده است که همه عوامل موثر در ان را بتوان به صورت پارامتری تغییر داد و اثر هریک را بر مدل سنجید در این مدل عومل نیاز به واحد مسکونی ایناهایند . 1-تقاضای ناشی از رشد جمعیت که در مدل به عنوان خطی افزایش می یابد 2-تقاضای ناشی از استهلاک ساختمانهای کنونی که در مدل به عنوان خطی کاهش می یابد 3-تقاضای ناشی از کمبودهای کنونی که در صورت عدم تهیه مسکن همچنان باقی خواهد بود برای آگاهی بیشتر عوامل تشکیل دهنده مدل را به طور مجزا بررسی می کنیم .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26128.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26128_a3180b1896da90437e3e0f62019dd696.pdf} } @article { author = {همدانی, علی}, title = {-}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رسوبات تریاسیک فوقانی در ایران مرکزی}, abstract_fa = {از آنجایی که چینه شناسی رسوبات تریاسیک فوقانی به خصوص در ایران مرکزی تا کنون به درستی مشخص نگردیده وحتی برای زمین شناسان ناحیه آلپ نیز جای بحث دارد مطالعه رسوبات این قسمت از ایران می تواند راهگشای این مسئله باشد نوشته های این بخش از چینه شناسی در بعضی از مناطق ایران مرکزی در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته و ضمن مقایسه با پدیده های رسوبی سایر نقاط آلپ همبستگی و گسترش دریای ته تیس تعیین و ویژگی هریک از نقاط مورد نظر حتی الامکان مشخص گردیده و وجود اشکوب های نورین و رتین شناخته شده در آلپ در ایران مرکزی نیز مورد تایید قرار گرفته است در طی این مطالعات مزر فوقانی دولومیت شتری و آهک اسپمک از ترسیاسیک میانی به تریاسیک فوقانی تغییر پیدا کرده و نیز سن لایه های حاوی هتراستریدیوم ، رتین تحتانی تشخیص داده شده است . در مجموعه سنگواره های میکروبی منطقه باقرآباد اصفهان 25 نوع استراکودا مشاهده گردیده که 8 نوع آن سنگواره های کاملاً ناشناخته بوده و برای اولین مرتبه در دنیا شناسایی نامگذاری و از منطقه باقرآباد اصفهان گزارش شده است . از مقایسه طبقات اوکسیکولپلادار رتین ولی آباد (جنوب شرقی آباده )با رتین آلپ این نتیجه حاصل می شود که انواع زیادی از سنگواره های میکروبی و ماکروپی آلپ منطقه ته تیس تا ایران و حتی هیمالیا گسترش داشته اند .}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26129.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26129_ca201a3f513134d5a35243413b96d507.pdf} } @article { author = {ابهری, دکتر کاظم}, title = {-}, journal = {University College of Engineering}, volume = {46}, number = {0}, pages = {-}, year = {1985}, publisher = {}, issn = {0803-1026}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {-}, keywords = {}, title_fa = {واژه نامه مهندسی مکانیک (5)}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26130.html}, eprint = {https://jfe.ut.ac.ir/article_26130_db1db7b18dff1898df4f5b48fff666e4.pdf} }